Çamurdan balata ürettiler – Son Dakika Haberleri

0

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirilen “İzmit Körfezi doğu havzasının temizlenmesi, susuzlaştırılması ve dip çamurunun bertarafı hizmeti projesi” kapsamında, Dip çamuru İzmit Körfezi’nin doğu yakasından başlayarak yapılmaktadır.

KOÜ Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü tarafından 3 ay önce başlatılan projede İzmit Körfezi’nden çıkarılan deniz dibi çamurundan fren balataları üretildi.

[Fotoğraf: AA]


10 kişilik ekip ve 3 aylık çalışmayla üretildi

Öğretmen prof. Dr. Rıdvan Yamanoğlu, toz metalurjisi alanında çalıştıklarını, toz bazlı farklı endüstrilerde parça ürettiklerini, savunma sanayi, otomotiv sanayi ve biyomalzemeler üzerine çalışmalar yaptıklarını söyledi.

KOÜ Rektörü Prof. Nuh Zafer Cantürk önderliğinde İzmit Körfezi’nden çıkarılan dip çamurlarıyla ilgili bilimsel çalışmalarda bulunduğunu belirten Dr. Yamanoğlu, amaçlarının Türkiye’nin yerlileştirme ve millileştirme çalışmalarına katkı sağlamak olduğunu açıkladı.

Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

Bu doğrultuda raylı sistemlere yöneldiklerini ve dip çamurundan kaplama malzemesi geliştirmeyi hedeflediklerini belirten Yamanoğlu, projeyi KOÜ’nün desteğiyle lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinden oluşan 10 kişilik bir ekibin yürüttüğünü kaydetti.

Yamanoğlu, İzmit Körfezi’nden çıkan deniz dibi çamurunun TÜBİTAK ve çeşitli kurumlar tarafından analiz edildiğini belirterek, deniz dibi çamurunda zararlı hiçbir bileşen bulunmadığının tespit edildiğini ve 3 aylık çalışmanın ardından kaplama ürettiklerini söyledi.

Kurutma ve boyutlandırma işleminden sonra dip çamurunun KOÜ’de üretilen özel metal bileşiklerin tozu ile karıştırıldığını belirten Yamanoğlu, bu karışımın daha sonra vakum altında yüksek sıcaklıklarda sinterlendiğini (metale termal enerji uygulanarak kontrollü yoğunlukta malzemeler geliştirilerek ve /veya seramik tozları).

Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]


“Mükemmel sonuçlar elde ettik”

Patent almak için çalışmalara başladıklarını belirten Yamanoğlu, şöyle konuştu: “Dip çamurunun doğal özellikleri dikkate alındığında mükemmel sonuçlar elde ettik. Çalışmalarımızda zaten %20’ye varan oranda fren balatası malzemesi kattık.”

Yamanoğlu, ortaya çıkan ürünü geliştirmeye devam ettiklerini ve üründeki çamur kullanımını yüzde 50’ye kadar artırabileceklerini söyledi.


“Piyasadakilerden daha iyi sürtünme özelliklerine sahip bir ürün yaratmak istiyoruz.”

Deniz çamurunun bu şekilde geri dönüştürülmesine yönelik dünyada herhangi bir proje duymadığını vurgulayan Yamanoğlu, şöyle devam etti:


“Çünkü astarda kullandığımız metal matriks malzemeyi KOÜ bünyesinde üretebiliyoruz, tüm malzememiz benzersiz. Bundan sonraki hedefimiz piyasadakinden daha iyi bir ürün ortaya çıkarmak. İçine ne kadar çok dip çamuru koyabilirsek, o kadar çok taban çamuru koyabiliriz,” onu ne kadar iyi konumlandırabilirsek matris malzemesini o kadar geliştirebiliriz. “Maliyeti daha düşük, piyasadakilerden daha iyi sürtünme özelliklerine sahip, daha iyi aşınma özelliklerine sahip ve benzersiz bir malzemeye sahip bir ürün yaratmak istiyoruz.” bize. Raporlara baktığımızda sağlık açısından risk oluşturan bir ürün olmadığını gördük.”


Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]


“Piyasalara göre en az yüzde 50 daha ucuza mal olacak”

Yamanoğlu, 25 yıldır Kocaeli’de yaşadığını, İzmit Körfezi’ndeki dip çamur projesinin sahilde yürüyen herkesin takdirle baktığı bir çalışma olduğunu söyledi.

KOÜ’de dip çamurunun kullanımına ilişkin başka projelerin de yürütüldüğünü kaydeden Yamanoğlu, şöyle konuştu: “Çamur demek partiküllerden oluşan ürün demektir. Yani toz. Bu toz endüstriyel uygulamalarda, savunmada, savunmada kullanılabilir. Endüstriyel otomotiv sektöründe Scooter kaplamalarından hızlı trenlere kadar kullanılabilir. Bu nedenle sayısız ve sınırsız” bir alan bulunabileceğine inanıyorum. Burada kritik nokta çamurun ilimizin çamuru olması ve üniversite çamuruna katacağımız malzemeyi biz üretirsek piyasaya göre en az yüzde 50 daha az üretebileceğimiz bir ürün olacak” diye konuştu. dedi.

Proje ekibi üyelerinden Yiğit Gönülalan da projenin önemine dikkat çekerek, şunları söyledi: “Geri dönüştürülebilir malzeme elde etmek hem çevre kirliliği hem de hava kirliliği açısından çok önemli. Geri dönüşümden elde edilen malzemeyi alt ve üst katlara tabi tuttuk. aşınma testinde çamur. Gerçekten istediğimiz özelliklerde bir gelişme gördük.” .

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Antalya Haber Sunucu
meritking