İngilizce bir iletişim aracı olarak öğretilmeli – EĞİTİM
EF İngilizce Yeterlilik Endeksi 2023 verilerine göre Türkiye, 113 ülke arasında 66. sırada yer alıyor. 34 ülkenin yer aldığı Avrupa kategorisinde sondan ikinci sırada yer alıyor. Koordinatör yabancı dil öğretmeni, İngilizcenin bir iletişim dili olmaktan ziyade bir ders (tarih ve coğrafya gibi) olarak öğretildiğini gözlemlediğini belirtti. Görmek. Dilek Batur, “Dilbilgisine Dayalı Mekanik Yaklaşım Başarısızlığa Neden Olur.” dedi.Üsküdar Üniversitesi yabancı diller koordinatörü öğretmeni. Görmek. Endeks verilerini değerlendiren Dilek Batur, Türkiye’de İngilizce öğretimi ve öğreniminden bahsederek, bugün İngilizcenin bilim ve teknolojide, akademik çalışmalarda, turizmde, kültür ve sanatta, toplumlarda ve ticari anlaşmalarda ortak dil olarak kullanıldığını anlattı. Görmek. Dilek Batur, İngilizcenin dünya çapında ana iletişim dili olması nedeniyle hem makroekonomik hem de bireysel düzeyde olumlu etkileri olduğunu söyledi.Türkiye, 113 ülke arasında 66’ncı, Avrupa kategorisinde ise sondan ikinci sırada yer alıyor.Konuşmacı, “Ethnologue: Languages of the World” dergisinin 2022 yılında yaptığı araştırmaya göre dünyada 1,5 milyar insanın İngilizce konuştuğunu, 1,1 milyar kullanıcıyla İngilizce’den sonra ikinci dilin Mandarin Çincesi olduğunu kaydetti. Görmek. Dilek Batur şöyle devam etti: “EF İngilizce Yeterlilik Endeksi 2023 verilerine göre Türkiye, artık ortak dil olarak kabul edilen İngilizceyi öğrenme ve kullanma açısından 113 ülke arasında 66. sırada yer alıyor. 34 ülkenin yer aldığı Avrupa kategorisinde sondan ikinci sıradayız. Azerbaycan Avrupa kategorisinde son sırada yer alıyor. Endekse göre küresel bazda Hollanda 647 puanla birinci, Singapur 631 puanla ikinci, Avusturya 616 puanla üçüncü ve Danimarka 615 puanla dördüncü sırada yer alıyor. “Sıralamadaki konumumuz bizi İngilizce öğretimindeki mevcut durumu incelemeye zorluyor.”Binlerce saatten fazla İngilizce dersinden sonra bile öğrencilerin yeterlilik düzeyi temel seviyede kalıyorBritish Council ve TEPAV Vakfı’nın 2013 yılında Türk devlet okullarında İngilizce öğretimi ve öğrenimi konusunda önemli araştırmalar yaptığını hatırlatırız. Görmek. Dilek Batur, araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin potansiyeline ve olumlu okul ortamına rağmen, Türkiye’deki çoğu öğrencinin (%90) İngilizce yeterliliğinin bir yıldan fazla süre geçmesine rağmen temel düzeyde kaldığını kaydetti. binlerce saat İngilizce dersi.İngilizce bir iletişim dili olarak değil, herhangi bir ders (tarih-coğrafya gibi) olarak öğretilmektedir.Öğretmen ayrıca araştırmada gözlemlenen öğretmenlerin %80’inden fazlasının İngilizce öğretmenlerinin ihtiyaçlarını karşılayacak mesleki yeterliliğe sahip olduklarını gösterdiklerini hatırlattı. Görmek. Ancak Dilek Batur; Ziyaret edilen okullarda İngilizcenin iletişim dili olarak değil ders olarak (tarih, coğrafya gibi) öğretildiğini gözlemlendiğini belirtiyor. Yazma, okuma, dinleme-anlama ve konuşma bu dört beceri müfredatta yer almamaktadır. “Mekanik, dilbilgisine dayalı yaklaşım başarısızlığa yol açar.” bilgilendirdi öğretmenim. Görmek. Dilek Batur, aynı araştırmada devlet okullarında İngilizce derslerinin sadece dil bilgisi derslerini kapsadığını, yazma, okuma, dinleme-anlama ve konuşma olarak adlandırılan 4 becerinin müfredatta yer almamasının dil öğreniminde yetersizliğe neden olduğunu, öğretmenin derse yönelik yönlendirmesinin dil öğretiminde yetersizliğe yol açtığını belirtmiştir. Ders kitabı türünde öğretimin tek doğru cevabı vardır ve soru tipolojisinin, sınavlarda soruların doğru/yanlış seçenekli olarak oluşturulmasının, soruların ve açık uçlu cevapların olmayışının başarısızlığa yol açtığının açıklandığını unutmayın. dili öğrenirken. Görmek. Dilek Batur, üniversite hazırlık sınıflarında belirli İngilizce derslerinin verilmemesinin, bu konuları öğretecek nitelikli öğretmen eksikliğinin, öğretmenlere bu konularda verilecek eğitimin eksikliğinin ve bunların devamının sağlanamamasının gözlemlendiğini söyledi. Fakültelerdeki dersler dili C1 ve ileri seviyeye getirmenize imkan vermiyor. İngilizce sadece dil olarak değil kültür olarak da algılanmalıdırOxford Üniversitesi’nin bu yıl dünyadaki her ülkeyi kapsayan “Öğrenci Ajansı-Öğrenci Potansiyelini En Üst Düzeye Çıkarma” yayını, öğrenci ilgi alanları, kişisel öğrenme alışkanlıkları, öğrenci merkezli öğrenme, sınıfta öğrenme ikliminin oluşturulması, aktif öğrenme, öğrenme, öğrenme gibi konuları kapsıyor. Uygulamaya ve öğretmenin bir öğretmen olarak değil, bir gözlemci ve rehber olarak katkıda bulunması konularına yer verildiğini açıklayan Öğretmen. Görmek. Dilek Batur, İngilizcenin sadece dil olarak değil kültür olarak algılanmasının öneminin vurgulandığını söyledi.Erkeklerde İngilizce yeterlilik oranı daha yüksektir. Öğretim üyesi, 2023 EF İngilizce Yeterlilik Endeksi verilerine göre İngilizce yeterlilik oranının en yüksek olduğu şehrin Antalya olduğunu söyledi. Görmek. Dilek Batur, cinsiyet bazında bakıldığında Türkiye’de İngilizce yeterlilik açısından erkeklerin kadınlardan önde olduğunu kaydetti.Bilginin en yüksek olduğu grup 26-30 yaş arasıdır.Öğretmen, yaş gruplarına göre Türkiye’de İngilizce yeterlilik oranının en yüksek olduğu yaş grubunun 18-20 yaş arası olduğunu söyledi. Görmek. Dilek Batur, 2023 verilerine göre İngilizce dilini en yüksek oranda bilen grubun 26-30 yaş aralığındakiler olduğunun açıklandığını söyledi. Yabancı Diller Öğretmen Koordinatörü. Görmek. Dilek Batur, tüm araştırmaların sonuçlarına göre İngilizce öğrenme ve öğretme konusunda gerekli önlemlerin acilen alınmasının öneminin altını çizdi.İngilizce öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve sürdürülebilir hizmet içi eğitim…Koordinatör yabancı dil öğretmeni öncelikle İngilizce öğretmenlerine yönelik kapsamlı ve sürdürülebilir bir hizmet içi eğitim sisteminin geliştirilmesi gerektiğini kaydetti. Görmek. Dilek Batur, şunları söyledi: “Bu eğitim kursları, üniversite hazırlık okullarının akreditasyon komitesi üyelerinin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından seçilmesi veya uluslararası kabul görmüş CELTA kurslarına katılarak öğretmenlerin sertifikalandırılması yoluyla çağdaş dil öğretim yöntemlerinde yetkinliğin artırılmasını hedeflemelidir, dedi. Öğretmen Bakınız. Dilek Batur önerilerini şöyle sıraladı: – İngilizceyi sadece dil bilgisi öğretmekten ziyade bir iletişim aracı olarak öğretin, – Ders kitaplarının ve müfredat içeriğinin farklı yaş gruplarındaki öğrencilere ilgi ve motivasyon kazandırmak için nasıl “kişiselleştirilebileceğine” odaklanın ve beceriler, – Konularda eğitim almış gruplar tarafından hazırlık yapılması, – Ulusal ve uluslararası akreditasyon çalışmalarına öncelik verilerek standardizasyonun sağlanması ve 4 becerinin tamamına müfredatta yer verilmesi. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–